برنامه ریزی برای کنکور

برنامه ریزی برای کنکور توسط دیجی کنکور

برنامه ریزی برای کنکور

برنامه ریزی برای کنکور توسط دیجی کنکور

تاریخچه ی برنامه ریزی درسی

برنامه درسی باید به جلو فکر کند. این باید دانش آموزان را با آن تجربه های یادگیری که آنها را قادر می سازد دانش آگاه، خودگردان، افراد مسئول قادر به سازگاری و مقابله با یک جامعه پیچیده و به سرعت در حال تغییر است. برنامه ریزی برای کنکور 98 باید توسعه روابط انسانی، ارزش های اجتماعی، افتخار فرهنگی و میراث کانادایی، حس اخلاق، تمایل به ادامه تحصیل و یک برنامه ریزی برای کنکور مثبت خود را تضمین کند. محدوده وسیعی از محتوا که با یادگیری عمیق و منابع قابل توجه، پرسنل و سازمان سازگار با فرصت مناسب برای رسیدن به اهداف مورد نیاز است. معلمان متخصص متعهد هستند که از ارزیابی و ارزیابی برای بهبود فرصت های یادگیری برای دانش آموزان استفاده می کنند. آنها از منابع مختلفی از اطلاعات برای ارزیابی، ارزیابی و گزارش پیشرفت دانش آموزان استفاده می کنند. به عنوان آخرین نکته در مورد ارزیابی، این حرفه معتقد است که معلمان در نهایت به طور قانونی و حرفه ای مسئول ارزشیابی و گزارش پیشرفت دانش آموز هستند؛ تاکید جاری بر برنامه های تست استاندارد شده، به منظور رفع نیازهای فردی دانش آموزان و صرفه جویی در منابع گرانبها از کلاس درس کم است؛ و با تکیه بر برنامه های آزمایش استاندارد شده برای تعیین عملکرد مدرسه و سیستم مدرسه، اشتباه از کار معلمان و مدارس است.

  تعریف برنامه ریزی درسی

در آموزش و پرورش یک برنامه ریزی برای کنکور 98 به طور کلی به عنوان کل تجربیات دانشجویی در فرآیند آموزشی تعریف می شود. این اصطلاح به طور خاص به یک دنباله برنامه ریزی آموزشی یا به دیدگاه تجربیات دانشجویی در مورد اهداف آموزشی مدرس یا مدرسه اشاره دارد. در مطالعه 2003،  به برنامه درسی به عنوان مجموعه ای از اهداف یادگیری در میان نمرات اشاره شده است که مقادیر ریاضی مورد نظر و اهداف فرآیند را در نقاط خاص در زمان برنامه ریزی برای کنکور مد نظر قرار می دهند. برنامه درسی ممکن است تعامل برنامه ریزی شده دانش آموزان را با محتوی آموزشی، مواد، منابع و فرایندها برای ارزیابی دستیابی به اهداف آموزشی ترکیب نماید.  برنامه درسی به چند دسته تقسیم می شود: صریح، ضمنی (از جمله پنهان)، محروم و غیر برنامه درسی. برنامه درسی ممکن است به شدت استاندارد شود یا ممکن است دارای سطح بالایی از استادان معلم یا یادگیرنده باشد. بسیاری از کشورها دارای برنامه های آموزشی ملی در آموزش ابتدایی و متوسطه مانند برنامه درسی ملی انگلستان هستند.

در ادامه با برنامه ریزی

اولین استفاده از "برنامه ریزی برای کنکور 98" در سال 1576 منتشر شد. کلمه "برنامه درسی" به عنوان یک واژه لاتین به معنی "نژاد" یا "مسیر مسابقه" (که به نوبه خود از فعل به معنای "اجرا / ادامه دادن") حاصل می شود.  اولین کاربرد شناخته شده در زمینه آموزشی در Professio Regia، اثر استاد دانشگاه پاریس پترس راموس پس از مرگ در سال 1576 منتشر شد.  این واژه در سال 1582 در دانشگاه لیدن ثبت شده است.  منشاء این واژه به شدت با تمایل کالوینیستی نسبت به نظم بیشتر برای آموزش بیشتر ارتباط دارد . در قرن هفدهم، دانشگاه گلاسکو همچنین "دوره" تحصیلات خود را به عنوان "برنامه ریزی برای کنکور 98" نامگذاری کرد، اولین کاربرد شناخته شده این اصطلاح را به زبان انگلیسی در سال 1633 تولید کرد.  در قرن نوزدهم، دانشگاه های اروپایی به طور منظم به برنامه های درسی خود اشاره کردند تا هر دو درس کامل مطالعه (به عنوان یک درجه در جراحی) و دوره های خاص و محتوای آنها را توصیف کنند.

در انتها برنامه ریزی برای کنکور با چند نکته

تعریف عمومی برنامه ریزی برای کنکور 98 به طور کلی توافق وجود ندارد.  برخی از تعاریف با نفوذ، عناصر مختلف را برای توصیف برنامه درسی به شرح زیر ترکیب می کنند: کر در برنامه درسی تعریف می کند: "تمام یادگیری که توسط مدرسه برنامه ریزی شده و هدایت می شود، چه در گروه ها و چه بصورت جداگانه، در داخل یا خارج از مدرسه انجام می شود." Braslavsky بیان می کند که برنامه درسی در میان جوامع، متخصصان آموزش و پرورش و دولت در مورد آنچه که در طول دوره های خاصی از زندگی آنها باید فراگیر شود، توافقی است. علاوه بر این، برنامه درسی "چرا، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چگونه، و با آنها یاد می گیرد" تعریف می کند. مهارت ها، عملکرد، نگرش ها و ارزش ها را مشخص می کند، انتظار می رود که دانش آموزان از آموزش و پرورش یاد بگیرند. این شامل اظهارات نتایج مورد نظر دانش آموزان، توصیف مواد و توالی برنامه ریزی شده است که برای کمک به دانش آموزان برای دستیابی به نتایج استفاده می شود. تجربه یادگیری کامل توسط یک مدرسه ارائه شده است. این شامل محتوای دوره ها (برنامه ریزی برای کنکور)، روش های مورد استفاده (استراتژی ها) و سایر جنبه ها، مانند هنجارها و ارزش هایی است که مربوط به نحوه سازماندهی مدرسه می باشد. مجموع دوره های تحصیلی داده شده در یک محیط یادگیری. دوره ها به ترتیب برای ترتیب یادگیری موضوع ساده تر تنظیم می شوند. در مدارس، برنامه درسی چندین نمره دارد. برنامه درسی میتواند به کل برنامه ارائه شده توسط یک کلاس درس، مدرسه، ناحیه، ایالتی یا کشور مراجعه کند. یک کلاس درس بخش هایی از برنامه درسی را تعریف می کند که مدرسه آن را تعریف می کند. از طریق خواندن اسمیت،  دیویی،  و کلی  چهار برنامه درسی می تواند به صورت زیر تعریف شود: برنامه درسی صریح: افرادی که تدریس می شوند، "مأموریت" مدرسه شناسایی شده و دانش و مهارت هایی که مدرسه انتظار دارد دانش آموزان موفق را بدست آورند. برنامه درسی متمایز: درس هایی که از فرهنگ مدرسه و رفتارها، نگرش ها و انتظاراتی که این فرهنگ را مشخص می کند، برنامه درسی غیر برنامه ریزی شده است. برنامه درسی پنهان: چیزهایی که دانش آموزان یاد می گیرند، "به این دلیل که کار مدرسه برنامه ریزی شده و سازمان یافته است، اما نه در خود آشکارا در برنامه ریزی و یا حتی در آگاهی از کسانی که مسئول نظم مدرسه هستند (کلی، 2009) این اصطلاح به فیلیپ و جکسون مربوط است و همیشه به معنای آن نیست که منفی باشد. برنامه درسی پنهان، اگر پتانسیل آن درک شود، می تواند برای همه دانش آموزان و دانش آموزان در تمام سیستم های آموزشی مفید باشد. همچنین، این نه تنها محیط فیزیکی مدرسه را شامل می شود، بلکه روابطی که بین دانش آموزان و دانشجویان دیگر و حتی دانش آموزان و معلمان شکل می گیرد برنامه درسی غیرقانونی: موضوعات یا دیدگاههایی که به طور خاص از برنامه درسی حذف می شوند. فوق لیسانس: ممکن است شامل برنامه های حمایت شده توسط مدرسه باشد که به منظور تکمیل جنبه های تحصیلی تجربه مدرسه، یا برنامه ها و فعالیت های مبتنی بر جامعه باشد. نمونه هایی از برنامه های اضافی آموزشی تحت حمایت مدرسه شامل ورزش، باشگاه های دانشگاهی و هنرهای نمایشی می باشد. برنامه ها و فعالیت های مبتنی بر جامعه ممکن است در یک مدرسه (بعد از ساعت) اتفاق بیفتند، اما به طور مستقیم به مدرسه ارتباط ندارند. برنامه های مبتنی بر جامعه اغلب در برنامه درسی که در کلاس درس معرفی شده است گسترش می یابد. برای مثال، دانش آموزان ممکن است به حفظ محیط زیست در کلاس درس معرفی شوند. این دانش بیشتر از طریق یک برنامه مبتنی بر جامعه توسعه یافته است. سپس شرکت کنندگان بر اساس آنچه که می دانند با یک پروژه حفاظتی کار می کنند. فعالیت های اضافی در سطح جامعه ممکن است شامل "باشگاه های محیط زیست، ، دختران و گروه های مذهبی و گروه های مذهبی.
منبع : برنامه ریزی برای کنکور 98
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.